لوازم ديجيتال و الكترونيك لوازم ديجيتال و الكترونيك .

لوازم ديجيتال و الكترونيك

راز ماندگاري عطر

همه ما دوست داريم عطري را كه استفاده مي‌كنيم، تا ساعت‌ها و حتي تا روز بعد روي بدنمان باقي بماند و بوي خوش آن اطرافيانمان را مجذوب خود كند. اما متأسفانه، همه عطرها ماندگاري يكساني ندارند و برخي از آنها بعد از مدت كوتاهي محو مي‌شوند. ماندگاري عطر به عوامل متعددي بستگي دارد كه در اين مطلب، به بررسي ويژگي‌هاي عطرهاي ماندگار مي‌پردازيم و نكاتي را براي انتخاب و استفاده از اين عطرها به شما ارائه مي‌دهيم.

تركيبات عطر و تاثير آن بر ماندگاري
عطرها از تركيبات مختلفي تشكيل شده‌اند كه هر كدام نقش مهمي در ماندگاري بوي عطر دارند. عطرها به طور كلي به سه بخش نت‌هاي بويايي ابتدايي، مياني و پايه تقسيم مي‌شوند. نت‌هاي ابتدايي، نت‌هاي اولين بويي هستند كه بعد از اسپري كردن عطر به مشام مي‌رسند و معمولاً شامل تركيبات فرار و سبك هستند. نت‌هاي ابتدايي معمولاً بعد از چند دقيقه از بين مي‌روند. نت‌هاي مياني نت‌ها پس از نت‌هاي ابتدايي ظاهر مي‌شوند و بخش اصلي رايحه عطر را تشكيل مي‌دهند. نت‌هاي مياني معمولاً شامل تركيبات گلي و گياهي هستند. نت‌هاي پايه، نت‌هاي آخرين بويي هستند كه از عطر باقي مي‌ماند و تا چند ساعت يا حتي چند روز باقي مي‌مانند. نت‌هاي پايه معمولاً شامل تركيبات سنگين و پايدار مانند وانيل، چوب صندل و مشك هستند.

نوع عطر و غلظت آن
عطرها بسته به غلظت روغن‌هاي معطر به دسته‌هاي مختلفي تقسيم مي‌شوند. غلظت روغن‌هاي معطر تأثير زيادي بر ماندگاري عطر دارد. انواع مختلف عطر عبارتند از:

پرفيوم (Parfum) كه داراي بالاترين غلظت روغن معطر (20-30%) و بيشترين ماندگاري (تا 24 ساعت).

ادوپرفيوم (Eau de Parfum) كه داراي غلظت بالايي از روغن معطر (15-20%) و ماندگاري بالا (تا 8 ساعت).

ادوتويلت (Eau de Toilette) كه داراي غلظت متوسطي از روغن معطر (5-15%) و ماندگاري متوسط (تا 4 ساعت).

ادكلن (Eau de Cologne) كه داراي كمترين غلظت روغن معطر (2-4%) و كمترين ماندگاري (تا 2 ساعت).

نوع پوست و تاثير آن بر ماندگاري عطر
نوع پوست نيز مي‌تواند تأثير زيادي بر ماندگاري عطر داشته باشد. پوست‌هاي چرب معمولاً عطر را بهتر حفظ مي‌كنند و باعث ماندگاري بيشتر آن مي‌شوند، در حالي كه پوست‌هاي خشك معمولاً عطر را سريع‌تر جذب كرده و ماندگاري آن را كاهش مي‌دهند. براي افزايش ماندگاري عطر بر روي پوست خشك، مي‌توانيد از لوسيون‌ها و كرم‌هاي مرطوب‌كننده بدون بو قبل از استفاده از عطر استفاده كنيد.

روش‌هاي استفاده از عطر براي ماندگاري بيشتر
نحوه استفاده از عطر نيز مي‌تواند تأثير زيادي بر ماندگاري آن داشته باشد. به چند نكته براي افزايش ماندگاري عطر بايد توجه كنيد؛ استفاده از عطر بر روي نقاط نبض‌دار، استفاده از لوسيون يا كرم بدون بو، اسپري كردن بر روي لباس و عدم مالش مچ دست‌ها. عطر را بر روي نقاط نبض‌دار بدن مانند مچ دست، گردن، پشت گوش و داخل آرنج اسپري كنيد. اين نقاط به دليل جريان خون بالا، حرارت بيشتري دارند و عطر را بهتر منتشر مي‌كنند. قبل از استفاده از عطر، از لوسيون يا كرم بدون بو بر روي پوست خود استفاده كنيد تا پوست مرطوب و آماده جذب عطر شود.  اسپري كردن عطر بر روي لباس مي‌تواند ماندگاري آن را افزايش دهد، زيرا الياف لباس عطر را بهتر حفظ مي‌كنند. پس از اسپري كردن عطر بر روي مچ دست‌ها، از ماليدن آنها به يكديگر خودداري كنيد. اين كار باعث شكستن مولكول‌هاي عطر و كاهش ماندگاري آن مي‌شود.

ذخيره‌سازي صحيح عطر
نحوه ذخيره‌سازي عطر نيز مي‌تواند تأثير زيادي بر ماندگاري آن داشته باشد. براي حفظ ماندگاري و كيفيت عطر، عطر را در جاي خنك و تاريك نگهداري كنيد تا از تغييرات دما و نور خورشيد در امان باشد، هميشه پس از استفاده، درپوش عطر را ببنديد تا از تبخير روغن‌هاي معطر جلوگيري شود و همچنين، اگر ممكن است، عطر را در جعبه اصلي آن نگهداري كنيد تا از تغييرات دما و نور محافظت شود.

انتخاب برندهاي معتبر
برندهاي معتبر عطرسازي معمولاً از تركيبات با كيفيت و فرآيندهاي پيشرفته براي توليد عطرهاي خود استفاده مي‌كنند كه تأثير مستقيمي بر ماندگاري عطر دارد.

ديجي كالا يكي از بزرگ‌ترين فروشگاه‌هاي آنلاين در ايران است كه محصولات متنوعي از جمله عطر و ادكلن‌هاي مختلف را ارائه مي‌دهد. براي خريد عطرهاي مورد علاقه‌تان با قيمت مناسب‌تر، مي‌توانيد از كد تخفيف ديجي كالا براي همه كاربران استفاده كنيد. اين كدهاي تخفيف به شما امكان مي‌دهند تا عطرهاي با كيفيت را با قيمت كمتر خريداري كنيد.

راز ماندگاري عطر به تركيبات، نوع رايحه، نحوه استفاده و ذخيره‌سازي صحيح آن بستگي دارد. با توجه به نكات مطرح شده در اين مقاله، مي‌توانيد عطري را انتخاب كنيد كه بوي خوش آن براي مدت طولاني‌تري با شما بماند. همچنين، استفاده از ديجي كالا مي‌تواند به شما كمك كند تا عطرهاي با كيفيت را با قيمت مناسب‌تر خريداري كنيد. با رعايت نكات مربوط به استفاده از كد تخفيف، مي‌توانيد خريدي هوشمندانه و اقتصادي داشته باشيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ مرداد ۱۴۰۳ساعت: ۰۱:۴۵:۲۲ توسط:mn موضوع: نظرات (0)